FAITHFUL TO THE ONE , YA ALLAH .

Pasangan Haram atau Halal ?

Assalamualaikum , rakan rakan . Alhamdulillah , kita semua umat Islam sudah 
masuk tahun baru penghijrahan sudah bermula .
okaayy , begitu juga kepada aku , Insyaallah , aku juga akan berubah sdikit demi sdikit .
okaay , hari ini aku akan menceritakan antara lelaki dan perempuan .
kdg kdg Perempuan ni Anti lelaki dan begitu juga Lelaki kan ?
Allah mencitakan makhluk di muka bumi ini berpasang pasangan tetapi bukan secara haram , hendaklah iaitu Wajib secara halal dengan mengahwini perempuan tersebut .

Sesetengah perempuan membenci lelaki kerana :
20 sebab perempuan BENCI pada lelaki ! 1 - Meninggikan suara 2 - Main kayu tiga 3 - Suka cuci mata ... ... 4 - Mengongkong 5 - Ego 6 - Menipu 7 - Perasan 8 - Mementingkan diri sendiri 9 - Kurang mmberi perhatian 10 - Cemburu buta 11 - Mata duitan 12 - Komited trhdp kerja 13 - Panas baran 14 - KAKI MEROKOK 15 - Pengotor 16 - Gelojoh 17 - Pentingkn kwan2 18 - ta tau mngargai 19 - Putar belit 20 - Suka control macho 


ya , begitulah kan , ada hadis mengatakan perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik . jadi sekiranya seseorang perempuan itu mahukan pasangan yg baik , cerminkanlah diri anda . begitu juga pada aku yang serba kekurangan . 


Saya sangat suka tengok jari-jemari awek saya,cantik betol.. sampai saya takut nk pegang! bukan takut patah tapi takut nanti jari-jemari kami tidak boleh saling membantu di suatu hari yg amat dahsyat di hadapan YANG MAHA ESA..
saya suke tengok rambutnye.. cantik betol..mengalahkan teknik rebonding..sebab itulah saye berikn dia tudung.. suruh dia pakai tudung elok elok.. bukan sebab cemburu orang lain tengok tapi sebab saya nak rambut nya sentiase tertutup takut nanti dibakar dek api neraka disuatu hari yg dahsyat di depan YANG MAHA ESA..
saye suke tengok body awek saye.. cun betol.. sebab itulh saye belikan dia telekung suruh dia pakai pakaian yg sopan dan tutup aurat betul betul supaya masa 'dating' dengan YANG UTAMA, dia jauh lebih cantik dan berseri seri menghadap NYA.saya pun tumpang dapat pahala.. syoknye..
saye memang syg kat dia.. syg sgt.. sya mahu jumpa dia bersama DIA. cinta secinte cinte nye yg terabadi di dunia,berkasih di akhirat,'berdating' di syurga kerana disitulah tempat yg kekal abadi selame lamenye..
doa kn kami saling sayang menyayangi,ingat mengingati,insaf menginsafi.. YA ALLAH, ampunkanlah kami..semoga kami dpt kekal selame nye, bahagia di syurga nanti.. amin...






inilah luahan seorang lelaki yang menginginkan wanita yang solehah . Aminn :)


semoga berjumpa lagi , wassalm .



No comments:

Post a Comment