FAITHFUL TO THE ONE , YA ALLAH .

WANITA SOLEHAH

Assalaamualaikum , :) 
"Ya Allah jadikanlah aku seorang wanita solehah yang sentiasa mentaati perintahmu , perintah suamiku , dan juga kedua ibu bapa ku . Amin Ya Rabbal A'laminnn "

begitula diriku yang ingin menjadi seorang wanita solehah . Rancangan para solehah juga telah tamat hari ini , Masyaallah , hebat hebat belaka diorang ni , kalau nak dibandingkan dengan diri aku ni . Subhanallah jauh bezanya , suatu hari nanti Insyallah aku jadi macam diorang . Rancangan diorang taklah seFamous mcm Akademik Fantasia tapi boleh mengubat hati yang penuh kejahilan tetapi kalau tengok Akademik Fahntasia , Ya Allah dengan pakaian seseksi alam nyaa makin jahil hati kita ni manusiaa . Cara pun bebeza cuba tengok mana yang sejuk hati pandang dan tenang je bukan rasa geram nak cekup je , perhatikan ye ?

                       
manaaa pilihan andaaa ? kalau aku pilih kanan JALAN KE SYURGA YANG ABADI .
dan aku bertekad aku akan menjadi Wanita Solehah suatu hari nanti . Insyaallah boleh ! tengoklah kawan kawan , wanita yang ada pada gambar sebelah kiri langsung tidak menunjukkan ciri ciri wanita yangg Allah nakkan , dengan rambutnya , pakaian nyaa , "sehelai rambut wanita nampak 1000 tahun di dalam neraka"
itu yang dijanjikan Allah , andaa takut ? jadi pandai pandai lah fikir ye :)
Bila duniaa akhir zaman macam nilah wanita dah mcm bukan wanita , mcm Betinaaaa tahu tak ?

"sesungguhnya kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutup aurat dan pakaian indah untuk perhiasan dan pakaian taqwa itulah yang paling baik (7:26)"

pujuk lah hatimu kejalan yang benar dan sudilah untuk mendengar lagu ini , hayatilah wahai wanita wanita :)


P/S lagu ni start lambat sikit Intro music lamaa tapi serious lagu dia best :D

2 comments: